Angående microvågsugn

På Bryggargatan bodde jag i ca sex månader utan microvågsugn. Det funkade skitbra, men av någon bekväm anledning skaffade jag en till slut iallafall. Nu när vi flyttade sa vi adjö adjö till den halvtrasiga micron och nu står man där igen, utan microvågor.
Grejen är väl att det allra mesta går nästan lika fort och bra att värma på plattan. Det är just när det kommer till saker som inte riktigt går att värma på spisen, såsom lasagne, pizza eller som just i detta nu när jag ska värma makaronilåda till lunch. Vad är det då som är det egentliga problemet? Det måste vara tiden. Har man inte tid att vänta 10 minuter till på sin mat och värma den i den "vanliga" ugnen? Det verkar inte som det, för jag blir sjukt otålig av att stå och vänta vid ugnsluckan. Men varför är det så bråttom att få maten varm så fort det är rester? När man först lagar maten får det ju gärna ta över en timme innan man serverar. Det är det där med rester alltså. Fort ska det gå.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Det lär ju vara miljövänligare om inte annat med microvågsugn. Jag är helt säker på att det drar mer energi att värma i vanliga ugnen!

2010-10-02 @ 03:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0