Lägesrapport kolon

Just nu älskar jag min tillvaro. Jag har just spolat ihop olika människors kroppsbehåring i små högar och sedan skrapat ihop dessa med en plasthandske. Nu sitter jag i 80% luftfuktighet, umgås med Takida på högsta volym och tittar på 8 gamla gubbar i en bubbelpool. Arbetslivet är helt underbart. Det bästa är att samma sak kommer att upprepas tisdag, onsdag OCH torsdag. Men vafan, jobba bör man. Samma problematik finns dock på de flesta arbetsplatser, inklusive denna, nämligen att nyhetens behag tenderar att försvinna jävligt fort. De första veckorna går an då man för göra nya saker varje arbetspass, men när man gjort allting minst en gång är det liksom stopp. Jag blir sjukt imponerad av föregående generationer där många jobbat från att de var 12 tills pensionen, med samma arbetsuppgifter. Det tror jag kommer vara oerhört sällsynt när vår fritidsprioriterande generation närmar sig 65. Till sist rekommenderar jag alla att se den kommande klassikern "Psalm 21" medan den går på bio. Världens kanske bästa film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0