Hemlagad kvällsmat

Vi gick till Biståndscenter strax efter kl. 17 idag för att titta efter en helkroppsspegel, en sekatör och eventuellt en mindre byrå. Vi hittade 2/3. Någon sekatör hittade varken jag eller personalen trots att de som vanligt visar stort engagemang när man frågar om saker. Ett extra plus i kanten ska ju dock gubben, som plockade ihop mitt vinylpaket med spelare och högtalare trots att de hade stängt sedan 20 minuter och högtalarna inte ens var till försäljning än, ha. Han var inte där idag och då blev det inget letande efter sekatörer på lagret heller. Tyvärr har väl säkert Rusta billiga sådana.
På vägen hem kände jag lukten av thaimat från Thip's och föreslog att vi skulle köpa hem. Sara tyckte att vi skulle göra pasta istället och jag accepterade. I efterhand ett klokt beslut. Det blev en ihopslängd makaronigratäng enligt följande:
  • Makaroner
  • 1 paket bacon
  • Lite broccoli
  • Lite blomkål
  • 1 lök
  • 2 ägg
  • Riven ost
  • Grädde
  • Lite mjölk
  • -
  • Salt
  • Svart- och vitpeppar
  • Basilika
  • Muskot
  • -
  • Släng i allting i en form och blanda i äggen lite slarvigt. Strö osten över och avsluta med basilika på toppen. Grädda sedan i ugnen ca 45 minuter på 175 grader. Med lite extra grill på slutet borde den smaka ganska gott och se ut ungefär så här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0