50% tillbaka

Tack till den/de programmerare som tagit sig tid att programmera programmet Diskwarrior. Med hjälp av detta program kunde jag rädda i princip all data från min externa hårddisk som havererade i förra veckan. Jag kan inte begripa att en mjukvara man tankar hem, som är ca 2,5 MB stor, kan gräva sig in i en trasig hårddisk som inte ens Mac OS klarar av. Mycket bra är det.
Min förfrågan står dock fast vad gäller om någon har saker sparade som kan tänkas vara kopierade från mig, då jag hade en till hårddisk som havererade samtidigt. Vad är oddsen?

Idag serveras fiberpannkaka i skolan från den närapå kungliga närorten Ockelbo, då det är "miljövecka" denna vecka. Vanligtvis skickas pannkakorna som äts i skolan från t.ex. Olbernhau i Tyskland eller andra städer här runt omkring. Jag hade hellre ätit Rogers gryta.

Annars är det ju fint väder, så jag satte på mina kläder och bestämde mig för att gå ut och tänkte: "ey jag måste sola innan April tar slut".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0